Bonus Raya 2018! Bonus Tahunan VS Bonus Bulanan.

Bonus Tahunan VS Bonus Mingguan

Hangat dok bincang la ni pasal Bonus Raya 2018. Bonus sini. Bonus sana. Rata-rata orang dok kata pasal bonus. Apa itu BONUS sebenarnya? Wajib dapat ke? Atau hanya mereka yang tertentu sahaja yang layak menikmati bonus ni?

Mai kita tengok makna BONUS tu sendiri terlebih dahulu. Kalau kita google perkataan BONUS ni kita akan dapat => “a sum of money added to a person’s wages as a reward for good performance”.

Bila kita copy paste kat google translate dia jadi lagu ni => “jumlah wang yang ditambah kepada upah seseorang sebagai ganjaran untuk prestasi yang baik”

Nah! Itu maksud BONUS. Staight forward bukan? Ada lagi… ni KakNjang letak gambar senang sikit…

Maksudnya, bila ada duit/untung lebih boleh lah kita pakat bedak bagi kat semua orang, kalau prestasi memuaskan.

KakNjang macam jealous pun ada sebenarnya. Sebabnya, semua main pukul rata. Untuk Bonus Raya 2018 ni kerajaan bagi kepada golongan DG41 RM400 regardless of keadaan kewangan negara sekarang ni. Dan untuk pesara kerajaan semua dapat RM200.

Alhamdulillah. Itu rezeki mereka. KakNjang tumpang seronok untuk mereka. Sekurang-kurangnya sedikit sebanyak dapat menyumbang kepada ekonomi setempat bila duit itu dibelanjakan nanti.

Tapi itu bonus raya. Setahun sekali sahaja dapat. Dengan Shaklee, bonus dapat tiap-tiap bulan. Bonus ni memang follow the definition. Sebab siapa yang usaha lebih, lebihlah dapatannya.

Macam mana boleh jadi lagu tu?

Sebabnya Business Model Shaklee ni mudah saja. Ada 3 langkah…

  1. Kita mulakan dengan mengguna Shaklee untuk diri sendiri.
  2. Dah guna, dapat manfaat kesihatan dari Shaklee, kita kongsikan kebaikan yang kita perolehi dengan saudara yang jauh dan rakan taulan pula.
  3. Kita boleh bina bisnes dari situ(untuk mereka yang nak berbisnes).

Senang!

Dan yang paling syoknya berShaklee ni, terutama untuk yang malas keluar rumah macam KakNjang ni, semua benda kita buat ONLINE sahaja. Order barang ONLINE. Hantaq barang pun ONLINE. Training ONLINE. Consultation pun ONLINE. Semua boleh buat ONLINE. Antara nak dengan tak nak saja.

Kalau untuk mereka yang biasa-biasa, pengedar/pengguna biasa, makan supplement untuk sihat diri dan keluarga sahaja, busuk-busuk pun masuk juga RM30 – RM400.

Tapi kalau untuk mereka yang aktif berkongsi manfaat kesihatan bersama Shaklee dengan semua orang, senang-senang sahaja boleh dapat RM400-RM1000.

Namanya pun BONUS kan? Mana boleh nak goyang kaki sahaja. Bonus masuk ikut usaha kita.

Tapi hebatnya Shaklee ni, dapat ke tidak bonus dalam bentuk RM, ada satu bonus yang tetap kita akan dapat. Bonus dari segi kesihatan! Paling tidak pun kita dah usaha sihat untuk diri dan keluarga. Dan sihatlah kejadian keluarga kita.

Jadi, mana satu pilihan anda? Bonus Raya Tahunan atau Bonus Shaklee Bulanan?

Pilihan ditangan anda. Jangan terlalu mengharapkan BONUS tanpa usaha. Usaha dulu dan berdoa. kemudian barulah boleh kita mengharap.

Nak merasa BONUS bulanan ni kenalah jadi ahli keluarga Shaklee dulu. Jom Saklee dengan KakNjang! Dah tahu Bagaimana Nak Jadi Ahli Shaklee? Baca di sini.

Daftar Shaklee

Mei 31, 2018

Tag:

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *