Sarapan Untuk Perut Meragam

Sarapan Untuk Perut Meragam

Bagaimana hendak mulakan hari dengan yang terbaik? Untuk memastikan perut tua ni kurang meragam, KakNjang akan pastikan apa yang pertama masuk ke perut ni adalah fiber. Jadi ni contoh sarapan untuk perut meragam. InSyaaAllah.

Sebelum ni KakNjang pernah kongsi kenapa sarapan pagi sangat penting. Kalau belum baca, boleh baca kat sini.

KakNjang juga pernah kongsi pasal Kenapa Perut Saya Kembung dan Cara Menghilangkan Sakit Perut Selepas Makan. Jadi, hari ni KakNjang nak kongsi contoh sarapan untuk perut yang selalu meragam.

Hari ni KakNjang nak kongsi sarapan ‘detox with VIVIX’ sebelum mula cuti hujung minggu yang agak panjang. KakNjang memang allocate weekend sebagai cheat-day untuk enjoy JJCM bersama keluarga. Dan selalunya sebelum dan selepas ‘cheating’ KakNjang akan ‘çuci longkang’ mengikut keadaan. Pasal detox mendetox ni nanti KakNjang cerita dalam entry lain. Panjang juga ceritanya walau basic je sebenarnya.

A_GOOD_STARTSarapan pagi tadi KakNjang mula dengan cooked and raw – mix fruits and veggies – leafy non leafy.

Protein hari ni telor rebus, kita letak tepi… dengan koli-koli carrot dan bendir yg dicelur.

Raw leafy non leafy greens KakNjang blend… green apple + bayam + timun jepun dgn sedikit daun mint + lemon + halia muda to taste and utk ‘hambat angin’? ini yang kita namakan green juicing.

Kadang tu perut-perut tua macam KakNjang ni senang nak dapat pedih ulu hati. Heartburn. KakNjang pernah juga bincang dan bagi contoh 10 Makanan Untuk Atasi Masalah Pedih Ulu Hati. Bacalah. Mungkin boleh dapat sesuatu.

Yang ni sarapan pagi hari sebelumnya. Protein mana? Protein dok kat dalam air purple tu. Naga ESP! Hmmm… Banyak lagi cadangan protein shake ni… antaranya boleh dapatkan di sini…

Settle semua tu, kita enhance body detox function dgn sesudu #VIVIX ?.

VIVIX_ENHANCE_DETOX_FUNCTION

KakNjang memang lebih banyak fokus kepada permulaan hari. Sarapan pagi. Sebab bila later of the day kita dah mula sibuk dengan kerja2 lain, mcm ke laut juga dietnya.

Kenapa pentingnya sarapan untuk perut meragam?

Perut kita ni bila bangun tidur, perut kita bersedia untuk mengaluarkan asid untuk memproses makanan. Kekuatan asid tu bergantung kepada makanan yang masuk ke dalam perut. Paling rendah keasidannya diperlukan untuk memproses raw fruits and veggies. KakNjang ada bincang pasal ni dalam artikel Lebih Ringkas Lebih Bagus. Jemput baca untuk ketahui lebih lanjut kenapa kadang tu bila kita makan, tak banyak mana pun, tapi perut kita jadi macam haywire.

Jadi, mulakan dengan sarapan yang terbaik untuk perut kita. Bila kita dah mulakan diet kita dgn baik, InSyaaAllah apa yang masuk selepas itu juga mengikut piawaian yang terbaik ?

Have a nice day to all and enjoy the long weekend…. a long cheat-days for KakNjang ?!

AzuraAbdul.com
#MomIsHome #TheShakleeWay
#PenuaanSihatBermulaSekarang

Artikel lain:

Makanan yang boleh dan tidak boleh dimakan ketika perut sakit
Ketahui makanan manakah yang boleh dan tidak boleh dimakan ketika perut sedang sakit di sini…

  • Tinggalkan Balasan

    Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *