Pemakanan Tambahan Untuk Hilangkan Sakit Lutut

Pemakanan Tambahan Untuk Hilangkan Sakit Lutut

Bila kita cerita bab sakit lutut dan sakit sendi, jangan sekadar melihat pada sendi-sendi itu sahaja. Sebenarnya ia melibatkan kesihatan tubuh kita secara menyeluruh, terutamanya berat badan kita. KakNjang pernah sentuh bab ini dahulu, boleh baca di sini… Tapi hari ini KakNjang nak sentuh tentang pemakanan tambahan yang mampu untuk bantu kita hilangkan sakit lutut dan sakit sendi tersebut.

Biasa kita dengar petua itu dan ini bagi menghilangkan sakit lutut, sakit pinggang bahu lengan semua itu. Namun, dalam usaha untuk menangani masalah sakit lutut, sakit sendi, perubahan dan pendekatan yang perlu dititik beratkan ialah gaya hidup yang sihat. Healthy lifestyle. Ini merangkumi:

Antara Pemakanan Tambahan Atau Suplemen Yang Didapati Mampu Untuk Hilangkan Sakit Lutut Dan Sendi ialah:

Glucosamine / Glukosamin – untuk tulang rawan yang sihat!

Glukosamin terdapat secara semulajadi dalam tulang rawan pada setiap sendi kita. Tugasnya untuk memelihara kesihatan sendi, kusyen antara sendi dan bertindak sebagai pelincir. Glukosamin dipercayai membantu perlahankan tahap kerosakan tulang rawan, melegakan sakit sendi akibat arthritis, dan meningkatkan gerakan sendi.

Masalah timbul bila tahap glukosamin pada sendi kita semakin berkurangan selaras usia kita. Semakin tua, semakin berkurangan kandungan glukosamin pada setiap sendi kita. Faktor lain belum diambil kira lagi.

Pemakanan tambahan diperlukan untuk mengurangkan masalah ini. Sumber asas penghasilan suplemen untuk glukosamin ialah cengkerang kepada haiwan laut seperti udang, lobster dan ketam.

Asid Lemak Omega-3 – anti-radang!

Asid lemak omega-3, yang terdapat di dalam minyak ikan dan makanan lain. Suplemen minyak ikan juga merupakan sumber omega-3 yang baik – asid lemak yang memainkan peranan penting dalam mengekalkan sel yang sihat di seluruh badan, termasuk sendi. Omega-3 menggalakkan badan menghasilkan bahan kimia yang membantu mengawal keradangan pada sendi, aliran darah dan tisu.

Suplemen ini boleh membantu mengurangkan kekakuan, kekejangan atau stiffness yang disebabkan oleh keradangan itu. Pengambilan Omega-3 selama 3 bulan boleh membantu ‘melembutkan’ semula sendi yang mula mengeras itu.

Anda boleh baca lagi tentang kepentingan Omega-3 untuk kesihatan sendi di sini…

Kalsium – tulang dan sendi yang sihat!

Bila kita sebut pasal tulang, kita akan cerita tentang keperluan kalsium. Akan tetapi, kalsium bukan hanya untuk pembinaan tulang sahaja. Setiap kali jantung kita mengepam darah atau otot mengecut dan mengenjur, badan kita menggunakan kalsium. Bila badan kita tidak mempunyai kalsium yang mencukupi, ia akan ambil kalsium dari tulang. Tulang jadi semakin kurang ketumpatannya.

Kebanyakan orang memerlukan 1,000 – 1,200 mg kalsium sehari, dan dengan mudah boleh mendapatkan kalsium itu dari makanan tenusu, jus dan makanan, juga dari suplemen.

Baca tentang kepentingan untuk menjaga kesihatan tulang seawal usia di sini…

Vitamin D untuk tulang lebih sihat!

Vitamin D sangat diperlukan bagi membantu tubuh kita menyerap kalsium. Boleh didapati dari pemakanan seperti susu dan jus buah-buahan. Vitamin D3 juga dihasilkan oleh tubuh kita apabila tubuh/kulit terdedah kepada sinaran matahari. Selain dari membantu serapan kalsium, Vitamin D juga penting untuk kesihatan imun.

Kolagen – untuk tulang rawan yang sihat!

Kolagen merupakan komponen utama tulang rawan kita. Selain dari itu, kolagen juga terdapat dengan banyaknya pada kulit dan tendon kita. Terdapat banyak pada tisu-tisu penghubung kita.

Kolagen menguatkan tulang rawan dan menyediakan kerangka untuk komponen rawan yang lain.

Baca lagi di sini tentang kepentingan kolagen untuk penuaan sihat…

Bagaimana Shaklee Menyokong Kesihatan Tulang Dan Sendi Anda?

Pemakanan Tambahan Untuk Bantu Hilangkan Sakit Lutut
  • Advance Joint Health Complex membekalkan glukosamin 1500mg setiap hidangan, bagi menyokong keperluan harian.
  • Omega Guard membekalkan asid lemak omega-3, setiap hidangan 1000mg melengkapi keperluan harian.
  • Ostematrix membekalkan lebih dari kalsium dan Vitamin D untuk memastikan tulang dan sendi kita sihat dan kuat.
  • Collagen Plus Powder membekalkan 4,000mg peptida kolagen dalam setiap sachet, dengan tambahan Vitamin C dan B.

Advance Joint Health Complex masih out-of-stok. KakNjang dapatkan keperluan untuk kegunaan peribadi dari seberang. Jika anda juga perlukan Advance Joint Health Complex, anda perlu hubungi KakNjang secara terus atau whatsApp di 019-6686767.

Item yang lain boleh didapati secara atas talian atau boleh je order dengan KakNjang terus bersama-sama dengan Advance Joint Health Complex.

Anda boleh terus WhatsApp KakNjang di 019 668 6767 atau klik pada ikon di bawah

WhatsApp KakNjang Sekarang


Konsultasi exclusive percuma untuk semua pelanggan KakNjang.

Penghantaran percuma untuk pengguna sekitar Air Keroh, Bukit Katil dan Bukit Beruang. Pos ke seluruh Malaysia.

Daftar Shaklee

Nak beli dengan harga lebih rendah, daftar sebagai Ahli Keluarga Shaklee sekarang.

Semoga bermanfaat.

AzuraAbdul.com – Penuaan Sihat Bermula Sekarang!
019-6686767
SID# 1134833
Pengedar Sah Shaklee Anda!
boleh e-mail KakNjang di azuraabdul6767@gmail.com
follow IG KakNjang di @azuraabdul6767
follow FB KakNjang di https://www.facebook.com/azura.abdul
twit dengan KakNjang di Twitter @Azura_Abdul

  • Tinggalkan Balasan

    Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *