Bone Mass vs Age – All must know!

Refer to this graph… ini yang kaknjang dok cerita tadi tu….

Bone Mass (Ketumpatan Tulang) VS Age (Umur)

Dari seawal usia dilahirkan hingga 20 tahun – setiap tahun kita akan meninggi dan membesar dan tulang kita semakin tumpat. Dan kita perlukan kalsium untuk semua itu.

Di usia 20 – 30 tahun, puncak ketumpatan tulang kita tercapai. Umur 30 tu ialah umur max di mana kalsium disusun untuk menumpatkan tulang. Ketumpatan tulang ni bergantung kepada beberapa faktor. Antaranya adalah pemakanan kita – samada kita mengambil cukup kalsium atau tidak.
Selepas umur 30 tahun, badan kita dah tak simpan kalsium lagi dah. Kalau kita tak makan kalsium secukupnya, kalsium kat dlm tulang tu akan digunakan untuk keperluan tubuh. So, dah la tulang tak berapa nak tumpat, tak top up kalsium, dan kalsium pula di ambil dari tulang untuk keperluan tubuh…semakin merapuhlah tulang kita!
Di usia 50 tahun ke atas – kehilangan kalsium semakin laju asbab faktor usia. Kaum wanita lebih teruk lagi kerana ketika ini hormon estrogen juga dah berkurangan dalam badan. So, wanita yang dah menopos mempunyai tendensi lebih tinggi untuk mendapat osteoporosis berbanding lelaki yang seusia dengannya.
Sebab tu wanita 40-50an digalakkan untuk mengamalkan ESP, GLA supaya dapat bantu support tambah hormon estrogen atau menghalang penurunan hormon tersebut terlalu pantas. Secara tak langsung dapat mencegah osteoporosis bila dah menopos nanti.
Kaknjang bukannya suka-suka nak promo beli tu makan ni semua vitamin yang ada kat Shaklee ni.
Kaknjang memang suka terutama sekali bila diberi pendedahan dan ilmu tentang pemakanan dan keperluan sesuatu nutrisi untuk sesuatu kes.
Bukan kaknjang saja, malah semua SID diberi peluang untuk belajar mengenai nutrisi dengan leih mendalam.
Bila dah belajar, kami sebarkan untuk semua.
Bukan saja suka-suka nak ajak you all semua telan Ostematrix (kalsium) 4biji setiap malam sebelum tidur… ada sebabnya.
Bukan kaknjang saja suka-suka rekomen ESP dengan GLA untuk semua wanita seusia kaknjang… ada sebabnya. Ada kena mengena dengan simpanan kalsium dan serapan kalsium juga.
Nak tau lebih lanjut tentang produk Shaklee dan kebaikannya untuk anda?
PM/Call/Wasap/Telegram kaknjang sekarang.
Let’s talk.
Azura Abdul
0196686767

 

  • Tinggalkan Balasan

    Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *