Hebahan Segera: Kekang Virus Corona Dengan Vitamin C

vitamin c kekang koronavirus

26 Januari 2020: Kenyataan telah dikeluarkan di Orthomolecular Medicine News Service bahawa penyebaran wabak CoronaVirus COVID-19 (virus corona) yang mula merebak ke serata dunia boleh di kekang (samada dihentikan atau diperlahankan) dengan segera dengan pengambilan Vitamin C pada dos yang tinggi.

Berikut adalah cadangan nutrisi tambahan yang penting bagi menangani masalah jangkitan virus, contohnya seperti yang kita hadapi sekarang ini; Influenza dan CoronaVirus atau virus corona COVID-19:

  • Vitamin C: 3000mg setiap hari diambil secara berperingkat.
  • Vitamin D3 : 2000 IU setiap hari (mulai dengan 5000 IU untuk 2 minggu, kemudian disambung dengan 2000 IU setiap hari)
  • Magnesium: 400mg setiap hari
  • Zinc : 20mg setiap hari
  • Selenium : 100mcg setiap hari

Gabungan kelima-lima nutrisi tambahan tersebut telah terbukti dapat menguatkan sistem imun pertahanan badan untuk melawan jangkitan virus, termasuklah Influenza dan virus corona COVID-19.

Sebenarnya penggunaan Vitamin C pada dos tinggi untuk melawan virus sudah terkenal sejak 1940 (zaman melawan penyakit Polio). Namun hebahan mengenai perkara tersebut di media massa hampir tiada. Ramai yang tidak tahu.

Perkara penting perlu kita tahu ialah penggunaan Vitamin C pada dos tinggi untuk mencegah dan merawat penyakit berkait masalah pernafasan telah lama terbukti dan diakui pakar perubatan.

Artikel ini dikeluarkan oleh Orthomolecular.org Untuk lebih yakin, sila layari laman rasmi mereka; Orthomolecular.org di sini.

Apa Yang Shaklee Ada Bagi Menyokong Kaedah Berasaskan Nutrien Untuk Meningkatkan Sistem Imun Tubuh Seperti Yang Dicadangkan Di Dalam Artikel Tersebut?

Sustained Release Vita-C Plus
Vitamin C kekang influenza dan coronavirus
Sustained Release Vita-C Plus

Vitamin C Shaklee. Setiap tablet membekalkan 500mg vitamin C, dengan sistem pelepasan berperingkat 100mg setiap jam, tubuh dilindungi oleh 100mg Vitamin C setiap jam selama 5 jam berturut-turut.

Tubuh kita berupaya untuk menyerap 200mg Vitamin C setiap jam. Jadi, pengambilan 2 tablet Vitamin C Shaklee mampu memberi perlindungan maksima selama 5 jam.

Sebagaimana yang dicadangkan oleh para pakar perubatan, untuk kekang virus yang tular seperti influenza dan virus corona COVID-19, ambil vitamin C Shaklee sekurang-kurangnya 2 biji sekali sebanyak 3 kali sehari, setiap hari.

Ostematrix Shaklee – bukan sekadar kalsium. Setiap tablet Ostematrix membekalkan konsumer dengan 100IU D3 dan 100mg Magnesium.

Ostematrix Shaklee. Bekalkan vitamin D3 dan magnesium untuk bantu tingkatkan imun bersama vitamin c, kekang virus influenza dan coronavirus.
Ostematrix Shaklee. Sumber Kalsium-magnesium dan banyak lagi.

Dos yang dicadangkan untuk tujuan mengekang penularan sesuatu virus ialah 3000IU – 2000IU D3 dan 400mg Magnesium.

Pengambilan Ostematrix 4 biji setiap hari membekalkan tubuh dengan jumlah magnesium seperti yang dicadangkan, 400mg.

Multivitamin Shaklee. Bekalkan vitamin D3, magnesium, zinc dan selenium untuk bantu tingkatkan imun bersama vitamin c, kekang virus influenza dan coronavirus.
Vita-Lea Iron Plus Shaklee: Multivitamin and multimineral.

Namun jumlah D3 dalam 4 tablet Ostematrix hanya 400IU. Jika digandingkan dengan pengambilan Multivitamin Shaklee – VitaLea, jumlah D3 sebanyak 800IU satu hari boleh dicapai. Ini telah pun menepati jumlah keperluan biasa setiap hari.

Sumber lain vitamin D?

Kekal aktif di luar rumah pada waktu pagi, dedahkan diri kepada sinaran matahari di waktu pagi membantu tingkatkan penghasilan vitamin D3. Antara makanan sumber vitamin D ialah susu dan produk tenusu, ikan, cendawan, oatmeal, jus oren, susu soya.

Zinc Plus Shaklee. Setiap tablet Zinc Plus membekalkan konsumer dengan 15mg Zinc.

Zinc Plus Shaklee

Pengambilan bersama Multivitamin Shaklee – VitaLea membolehkan kita capai jumlah zinc harian 22.5mg; seperti yang dicadangkan – 20mg.

Nutrien tambahan terakhir yang disarankan oleh pakar perubatan untuk kuatkan sistem imun ialah Selenium 100mcg.

Vita-E Complex
Vitamin E Shaklee

Vita-E Complex – Vitamin E Shaklee. Setiap capsule membekalkan konsumer dengan 65mcg Selenium. 35mcg Selenium boleh diperolehi di dalam sebiji VitaLea – Multivitamin Shaklee.

Cadangan KakNjang!

Untuk sistem imun yang lebih kuat, tingkatkan pengambilan Vitamin C, amalkan Ostematrix, Vita-Lea, Zinc Plus dan Vita-E Complex mengikut dose yang telah ditetapkan.

Suplemen Shaklee lain yang juga membantu dalam menguatkan sistem imun ialah:

Bilakan waktu terbaik untuk ambil vitmin c?
topeng muka untuk cegah influenza, shaklee membantu
Doa pelindung dari wabak penyakit berjangkit

Semoga perkongsian KakNjang kali ini bermanfaat buat anda semua. Semoga kita semua sentiasa di bawah lindunganNYA dan terhindar dari sebarang penyakit merbahaya. Aamiin Ya Allah…

Pengedar Shaklee Malaysia
  • Tinggalkan Balasan

    Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *