Penuaan Sihat Bermula Sekarang!

Penuaan Sihat Bermula Sekarang!

Penuaan Sihat bermula sekarang. Bukan esok lusa. Bukan Isnin depan. Tetapi sekarang! Dalam artikel Misteri Penuaan ada dipetik: penuaan hanya akan menjadi lebih sihat, seronok dan produktif jika jumlah penyakit-penyakit kronik yang biasa dihidapi oleh warga tua dapat dicegah dan dikawal. Bunyi macam mudah saja, bukan? Tapi macam mana kita nak dapat penuaan sihat ini? Tidak kira […]

Read More Penuaan Sihat Bermula Sekarang!
November 3, 2018

Tag:

Bagaimana Tingkatkan Selera Makan Warga Tua?

bagaimana tingkatkan selera makan warga tua

Hilang selera makan di kalangan warga tua adalah satu perkara yang sering dianggap sebagai remeh oleh kebanyakan individu. Namun, tiada selera makan yang berlarutan akan menyababkan warga tua kekurangan nutrisi untuk kelangsungan hidup mereka. Ini akan mendatangkan banyak kesan buruk. Ketahui punca dan kesan hilang selera makan warga tua di sini. Penjaga atau mereka yang […]

Read More Bagaimana Tingkatkan Selera Makan Warga Tua?

Kesan Kekurangan Vitamin C Kepada Warga Tua

Kesan kekurangan vitamin c

Ramai yang bercakap tentang kebaikan Vitamin C untuk kesihatan semua. Boleh dikatakan hampir kebanyakannya sedar akan kepentingan Vitamin C ini. Tapi cukupkah pengambilan Vitamin C mereka? Cara paling mudah untuk sukat Vitamin C kita cukup atau tidak ialah dengan mengenal pasti apakah kesan kekurangan Vitamin C. Mudah lebam. Salur darah di bahagian berhampiran dengan permukaan […]

Read More Kesan Kekurangan Vitamin C Kepada Warga Tua

7 Suplemen Penting Untuk Kesihatan Warga Tua

Kenapa suplemen penting untuk kesihatan warga tua? Keperluan nutrisi terbaik seeloknya datang dari pemakanan harian kita. Namun begitu terdapat beberapa sebab yang menidakkan kenyataan tersebut untuk warga tua. Antaranya ialah: Warga tua kurang memasak berbanding ketika mereka muda dahulu. Gangguan metabolik di kalangan warga tua, menyebabkan kurang selera makan. Keadaan kesihatan gigi dan gusi di […]

Read More 7 Suplemen Penting Untuk Kesihatan Warga Tua

Kepentingan Vitamin C Untuk Kesihatan Warga Tua

Kepentingan Vitamin C untuk Kesihatan Warga Tua

Dalam hal penjagaan warga tua, pengambilan vitamin dan mineral yang mencukupi adalah sangat penting untuk kesihatan dan kesejahteraan hidup mereka. Kekurangan vitamin di kalangan warga tua boleh berlaku atas banyak sebab termasuklah: Terlepas waktu makan, kehilangan selera makan. Pengambilan ubat-ubatan hospital yang boleh mengganggu serapan vitamin. Masalah penyakit tertentu. Satu-satu vitamin yang sangat penting dan […]

Read More Kepentingan Vitamin C Untuk Kesihatan Warga Tua

Air Penyegar Green Apple – Celery Versi Azura Abdul!

Green Juicing Apple Celery

Air penyegar ni, kalau dari namanya, memang sepatutnya hendaklah sesuatu yang menyegarkan lah kan? Apa aku cakap ni daaa… Hmmm, KakNjang kalau tak membebel tak sah. Sorry huhuhu. Tapi gambar tu senget lah… masih belum pandai pegang prop dan telefon serentak untuk selfie. Sigh… Straight to the point! Refreshment KakNjang hari ni ialah air gabungan […]

Read More Air Penyegar Green Apple – Celery Versi Azura Abdul!

Pemakanan Seimbang Untuk Warga Emas

Warga Emas kekurangan 9 nutrisi berikut

Semakin menua, semakin berkurangan kalori diperlukan. Tambahan pula, setiap apa yang dimakan hendaklah berkhasiat dan melengkapi keperluan nutrisi tubuh warga emas tersebut tanpa berlebihan. Jadi cabarannya di sini adalah untuk menyediakan keperluan pemakanan seimbang untuk warga emas hari ini. Bagaimana untuk melengkapkan keperluan nutrisi bagi warga emas hari ini? Melengkapkan keperluan nutrisi bagi warga emas merupakan […]

Read More Pemakanan Seimbang Untuk Warga Emas

Vivix Shaklee Memberi Perlindungan ke Peringkat Sel

Vivix (R) Minuman Botani yang Lazat   Kategori Penuaan Sihat: Rasa lebih muda. Rasa lebih sihat.  Alami hidup yang lebih bermakna, bahagia dan bertenaga.   VIVIX merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspaditum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu.* Keistimewaan Shaklee Campuran proprietari saintifik termaju Shaklee adalah […]

Read More Vivix Shaklee Memberi Perlindungan ke Peringkat Sel

Misteri Penuaan

Misteri Penuaan Penuaan merupakan proses semulajadi yang kompleks, melibatkan molekul, sel, organ dan fungsi tubuh.  Semakin usia meningkat, lebih banyak lemak terkumpul di saluran darah dan akhirnya hilang kekenyalan sekaligus mengakibatkan arteriosklerosis atau pengerasan arteri.  Enzim-enzim penghadaman yang dihasilkan turut menurun, lantas kurang berupaya untuk menyerap zat makanan dan sistem pernafasan juga menurun secara progresif […]

Read More Misteri Penuaan

Kenapa Lecithin bagus untuk penuaan yang sihat?

  Bila sebut lecithin, ramai yang ingat itu untuk kuruskan badan…untuk pecahkan lemak. Ha… tak salah aih! Betoi!!! Tapi kaknjang nak habaq ni… Lecithin ni tugas dia lebih dari memecahkan lemak – terutama visceral fat – lelemak keliling organ kita. Lecithin menyokong kesihatan otak #brainHealthdan penuaan yang sihat #healthyAging. Hmmm 🤔🤔🤔   Sapa nak sihat? Mai beli Shaklee […]

Read More Kenapa Lecithin bagus untuk penuaan yang sihat?
Februari 20, 2017