Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil Serbuk Protein?

Bilakah waktu terbaik untuk ambil serbuk protein?

Suplemen protein sangat popular di seluruh dunia. Ramai yang mengambilnya atas sebab-sebab tertentu termasuklah untuk membina otot, mengurangkan berat badan mahupun untuk kesihatan dan kesejahteraan tubuh secara keseluruhannya. Namun ramai yang tertanya-tanya: Bilakah waktu terbaik untuk ambil serbuk protein? Bila, banyak mana dan bagaimana untuk mengambil serbuk protein bergantung kepada diri masing-masing. Apakah target kita? […]

Read More Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil Serbuk Protein?

Sahur Lebih Ringkas Dan Mudah Dengan ESP Dan Kurma Tanpa Biji

Sahur lebih ringkas dengan ESP dan Kurma

Setiap tahun, dilema yang sama tetap akan datang bila Ramadan tiba. Nak sahur apa? Sekarang pula sedang dalam Perintah Kawalan Pergerakan COVID-19. Kalau dulu boleh simpan lebihan makanan berbuka (kalau ada lebihannya lah!!!) yang kita beli di Bazar Ramadan untuk sahur, sekarang Bazar Ramadan tak de. Masaklah kau nak…! Jadi untuk mengurangkan kemasakan itu, KakNjang […]

Read More Sahur Lebih Ringkas Dan Mudah Dengan ESP Dan Kurma Tanpa Biji

Makanan Untuk Tingkatkan Imun Ketika PKP COVID-19

makanan untuk tingkatkan sistem imun tubuh

Ketika Perintah Kawalan Pergerakan PKP COVID-19 seperti sekarang, perkara paling penting ialah untuk kita setiap rakyat Malaysia kekal sihat. Tingkatkan sistem imun tubuh dengan makanan yang betul. Namun, dengan sumber makanan yang agak terhad di kedai, belajarlah untuk hidup dengan apa yang ada di sekitar kita. Berikut KakNjang senaraikan makanan yang bagaimana boleh membantu untuk […]

Read More Makanan Untuk Tingkatkan Imun Ketika PKP COVID-19

Khasiat Setiap Ramuan Dalam ResV Shaklee

khasiat setiap ramuan dalam ResV Shaklee

ResV Shaklee adalah campuran proprietari semulajadi polifenol dan ramuan ekstrak botani dari Anggur Muscadine, Knotweed Jepun, Pati Anggur, Delima, Chebulic Myrobalan, Black Currant, Anggur Merah dan Lobak Ungu dengan khasiat yang tersendiri. Setiap kandungan di dalam ResV dipilih dan diekstrak dengan teliti. Proses pengekstrakan yang dipatenkan ini mengekalkan bioaktif polifenol. Apabila ianya dipatenkan, bermaksud cara […]

Read More Khasiat Setiap Ramuan Dalam ResV Shaklee

Siapakah Perdana Menteri Malaysia ke-8?

Semua tertanya-tanya, siapakah bakal Perdana Menteri Malaysia ke-8? Siapakah yang bakal menerajui Malaysia selepas ini? Macam macam respond yang kita dapat dari pelbagai sumber. Pening kepala memikirkanya… nasib baik ada Astro Awani dok update every now and then. Astro Awani chanel berapa? Chanel 501! Biarlah mereka yang pakar dalam hal tu selesaikan isu berkenaan. Kita […]

Read More Siapakah Perdana Menteri Malaysia ke-8?

Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil CoQ10?

Bilakah waktu terbaik untuk ambil co-q10?

Ramai yang bertanya. Bilakah waktu terbaik untuk kita ambil atau makan CoQ10? Pagi? Tengahari? Petang? Malam? Sebelum atau selepas makan? Tak makan boleh ambil CoQ10 kah? Banyak mana? Baik. KakNjang akan cuba untuk jawab semua tu satu persatu. Mula-mula kita kena kenal dulu CoQ10 tu apa. Anda semua boleh baca lagi di sini… Pertama sekali, […]

Read More Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil CoQ10?

Vitamin Penting Untuk Pesakit Kencing Manis

Vitamin penting untuk kesihatan pesakit kencing manis

Hari ini KakNjang nak berkongsi dengan anda semua tentang beberapa suplemen/vitamin/mineral/pemakanan tambahan yang boleh membantu mengurangkan masalah yang dialami oleh pesakit kencing manis. Bagaimana kita tahu yang kita ada penyakit kencing manis? Selalunya kita tak akan tahu sehinggalah kita pergi berjumpa dengan doktor dan buat ujian darah. Kalau doktor kata kita dah ada sikit, biasa […]

Read More Vitamin Penting Untuk Pesakit Kencing Manis

Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil Vitamin C?

Waktu terbaik ambil vitamin c

Waktu terbaik untuk makan Vitamin C? Pertama sekali kita perlu faham, waktu terbaik untuk ambil sesuatu vitamin bergantung kepada jenis vitamin tersebut. Ada yang terbaik bila diambil selepas waktu makan, ada juga yang bagus serapannya ketika perut kosong. Tidak kira bila pun waktunya, pengambilan sesuatu vitamin dalam bentuk suplemen dengan cara yang teratur dan disiplin […]

Read More Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil Vitamin C?

Air Daun Ketum Untuk Ubat Kencing Manis Darah Tinggi?

Air daun ketum untuk ubat kencing manis, darah tinggi? Kadang-kadang, KakNjang pun naik pening. Tak tau lah apa nak jadi dengan dunia sekarang ini. Macam-macam benda pelik dah jadi. Belum lagi reda dengan virus corona yang dikatakan berpunca dari perbuatan kita sendiri, makan daging ular… apalah salahnya jika kita stick to makan ikan ayam kambing […]

Read More Air Daun Ketum Untuk Ubat Kencing Manis Darah Tinggi?

Vitamin C Dos Tinggi Rosakkan Buah Pinggang?

Betulkah vitamin C rosakkan buah pinggang?

Betulkah Vitamin C boleh rosakkan buah pinggang? Baru-baru ni KakNjang berkongsi maklumat tentang penggunaan Vitamin C dos tinggi 3,000mg mampu untuk mencegah dan mengurangkan simptom serangan virus, yang sedang tular terkini influenza dan virus corona COVID-19. Bukan suka-suka buat perkongsian, tetapi maklumat tersebut datangnya dari sumber yang sah, disarankan oleh sekumpulan pakar perubatan. Anda boleh […]

Read More Vitamin C Dos Tinggi Rosakkan Buah Pinggang?