Bagaimana Vitamin C Kurangkan Sakit Lutut? | Azura Abdul

Biar betul! Makan vitamin C je dah boleh kurangkan sakit lutut? Sakit-sakit sendi semua hilang ke? Ops sekejap! Part ni kita kena perbetulkan dulu. Kurang dan hilang tu dua perkara berbeza ya. Menjelang usia 60 ke atas, sakit lutut ni dah jadi kebiasaan buat telinga kita. Biasa sangat kita dengar. Sakit lutut adalah antara penyakit […]

Read More Bagaimana Vitamin C Kurangkan Sakit Lutut? | Azura Abdul

Bagaimana Vitamin C Tingkatkan Tenaga? | Azura Abdul

Hari ini KakNjang nak cerita sedikit bagaimana vitamin C boleh bantu tingkatkan tenaga dalam tubuh kita. Ceritanya tiada hubungan terus seperti A = B atau A + B = C. Ianya lebih kepada C + Fe + RBC + CR = Tenaga! Abaikan kalau tak faham hehehe… Bermula dengan Vitamin C. Vitamin C bantu tingkatkan […]

Read More Bagaimana Vitamin C Tingkatkan Tenaga? | Azura Abdul

Bagaimana Vitamin C Bantu Tingkatkan Imuniti Tubuh?

Vitamin C sokong Penuaan Sihat melalui fungsinya dalam menyokong pembentukan dan fungsi sel darah putih. Sel darah putih merupakan komponen penting dalam sistem imuniti, sistem pertahanan tubuh kita. Tingkatkan imuniti tubuh dengan pengambilann vitamin C. Antara sebab kenapa ramai yang ambil vitamin C tambahan, terutama dalam keadaan semasa masalah COVID-19 di Malaysia, ialah untuk tingkatkan […]

Read More Bagaimana Vitamin C Bantu Tingkatkan Imuniti Tubuh?

Kenapa Perlu Ambil Vitamin C Dalam Bentuk Suplemen?

Kenapa perlu ambil vitamin c dalam bentuk suplemen? | Azura Abdul

Vitamin C diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuklah melindungi dan menyihatkan sel, juga untuk kesihatan rambut, salur darah, tulang dan rawan. Tubuh tidak boleh menghasilkan vitamin C. Kita perlu dapatkan vitamin C dari buah, sayur dan suplemen. Vitamin C boleh didapati secara semulajadi melalui pemakanan kita. Buah-buahan dan sayur-sayuran segar adalah sumber semulajadi vitamin C. Untuk […]

Read More Kenapa Perlu Ambil Vitamin C Dalam Bentuk Suplemen?

Siapakah Perdana Menteri Malaysia ke-8?

Semua tertanya-tanya, siapakah bakal Perdana Menteri Malaysia ke-8? Siapakah yang bakal menerajui Malaysia selepas ini? Macam macam respond yang kita dapat dari pelbagai sumber. Pening kepala memikirkanya… nasib baik ada Astro Awani dok update every now and then. Astro Awani chanel berapa? Chanel 501! Biarlah mereka yang pakar dalam hal tu selesaikan isu berkenaan. Kita […]

Read More Siapakah Perdana Menteri Malaysia ke-8?

Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil Vitamin C? | Azura Abdul

Waktu terbaik ambil vitamin c

Waktu terbaik untuk makan Vitamin C? Pertama sekali kita perlu faham, waktu terbaik untuk ambil sesuatu vitamin bergantung kepada jenis vitamin tersebut. Ada yang terbaik bila diambil selepas waktu makan, ada juga yang bagus serapannya ketika perut kosong. Tidak kira bila pun waktunya, pengambilan sesuatu vitamin dalam bentuk suplemen dengan cara yang teratur dan disiplin […]

Read More Bilakah Waktu Terbaik Untuk Ambil Vitamin C? | Azura Abdul

Promosi Shaklee Twin Pack Cegah Influenza Februari 2020

Protect your health Shaklee Promo Feb 2020

Berita baik buat ibubapa yang risaukan tentang penularan virus Influenza juga virus corona (Novel CoronaVirus – 2019 n-CoV) masa kini. Kena dengan masanya, pada Februari 2020 ini Shaklee mengadakan promosi pek berkembar 5% diskaun ke atas beberapa produk tertentu target untuk cegah Influenza dan virus seumpanya. Dalam menangani isu virus berjangkit sekarang ini, kebersihan diri […]

Read More Promosi Shaklee Twin Pack Cegah Influenza Februari 2020

Benarkah Vitamin C Mampu Mencegah Demam Dan Selsema?

Benarkah Vitamin C Mampu Mencegah Demam Dan Selsema?

Selalunya bila kita rasa macam nak demam, kita akan terus capai Vitamin C. Tidak kiralah dalam apa bentuk sekali pun, suplemen, jus, ubat hisap-hisap, minuman herba atau apa saja yang kita selesa. Tapi benarkah Vitamin C mampu mencegah demam dan selsema? Sejak 1970an, Vitamin C diwartakan sebagai vitamin untuk merawat demam selsema. Namun tiada bukti […]

Read More Benarkah Vitamin C Mampu Mencegah Demam Dan Selsema?