Kesan Kekurangan Vitamin C Kepada Warga Tua

Kesan kekurangan vitamin c

Ramai yang bercakap tentang kebaikan Vitamin C untuk kesihatan semua. Boleh dikatakan hampir kebanyakannya sedar akan kepentingan Vitamin C ini. Tapi cukupkah pengambilan Vitamin C mereka? Cara paling mudah untuk sukat Vitamin C kita cukup atau tidak ialah dengan mengenal pasti apakah kesan kekurangan Vitamin C terutama buat warga tua. Mudah lebam. Salur darah di […]

Read More Kesan Kekurangan Vitamin C Kepada Warga Tua

7 Suplemen Penting Untuk Kesihatan Warga Tua

Kenapa suplemen penting untuk kesihatan warga tua? Keperluan nutrisi terbaik seeloknya datang dari pemakanan harian kita. Namun begitu terdapat beberapa sebab yang menidakkan kenyataan tersebut untuk warga tua. Antaranya ialah: Warga tua kurang memasak berbanding ketika mereka muda dahulu. Gangguan metabolik di kalangan warga tua, menyebabkan kurang selera makan. Keadaan kesihatan gigi dan gusi di […]

Read More 7 Suplemen Penting Untuk Kesihatan Warga Tua

Kepentingan Vitamin C Untuk Kesihatan Warga Tua

Kepentingan Vitamin C untuk Kesihatan Warga Tua

Dalam hal penjagaan warga tua, pengambilan vitamin dan mineral yang mencukupi adalah sangat penting untuk kesihatan dan kesejahteraan hidup mereka. Kekurangan vitamin di kalangan warga tua boleh berlaku atas banyak sebab termasuklah: Terlepas waktu makan, kehilangan selera makan. Pengambilan ubat-ubatan hospital yang boleh mengganggu serapan vitamin. Masalah penyakit tertentu. Satu-satu vitamin yang sangat penting dan […]

Read More Kepentingan Vitamin C Untuk Kesihatan Warga Tua

Makan Luar Dengan Cara Lebih Sihat

Hari ni KakNjang nak kongsi dengan anda semua macam mana nak makan luar dengan cara lebih sihat. Lebih sihat?ūü§Ē Kurang sedikit kalori… dan lebih sihat… kita rephrase sikit lah plus minus lebih kurang je maksudnya. Bagi yang masih bujang, single mingle, belum ada tanggungjawab lain hanya menjaga diri sendiri, nak buat pilihan yang lebih sihat […]

Read More Makan Luar Dengan Cara Lebih Sihat

Sarapan Untuk Perut Meragam

Sarapan Untuk Perut Meragam

Bagaimana hendak mulakan hari dengan yang terbaik? Untuk memastikan perut tua ni kurang meragam, KakNjang akan pastikan apa yang pertama masuk ke perut ni adalah fiber. Jadi ni contoh sarapan untuk perut meragam. InSyaaAllah. Sebelum ni KakNjang pernah kongsi kenapa sarapan pagi sangat penting. Kalau belum baca, boleh baca kat sini. KakNjang juga pernah kongsi […]

Read More Sarapan Untuk Perut Meragam

Suplemen Untuk Ibu Mengandung Shaklee

Suplemen untuk ibu mengandung Shaklee membekalkan nutrisi sihat untuk ibu dan anak. Makanan yang dimakan adalah sumber makanan utama bayi yang dikandung. Oleh itu, pilih pemakanan yang sihat untuk anda berdua bagi¬†menggalakkan tumbesaran dan¬†perkembangan bayi anda. Mari kita lihat apakah nutrisi terpenting yang perlu diamalkan oleh ibu yang sedang hamil? 1 – Protein Nutrisi penting […]

Read More Suplemen Untuk Ibu Mengandung Shaklee

Daging Masak Kicap KakNjang Style!

Lebihkan sayur!

Daging masak kicap memang menjadi kegemaran seisi rumah KakNjang. Kena pulak sekarang ni baru lepas Hari Raya Haji, memang banyak le stok daging kat dalam peti tu. Hmmm… apa lagi… Daging korban masak kicap lah jawabnya!!!! Jgn marah ye… (ayam or) daging masak kicap KakNjang memang banyak sayur.¬† Wajib ada carrot and tomato sebab both […]

Read More Daging Masak Kicap KakNjang Style!
Ogos 28, 2018

Tag:, ,

Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Menyusu

Kepentingan kalsium untuk ibu menyusu dan bayi yang disusuinya sangat banyak. Nak sebut semua memang tak muat dalam satu entry ni. Jadi KakNjang nak bebel pasal kalsium-magnesium untuk ibu-ibu yang sedang menyusukan bayinya. Bagaimana pentingnya kalsium-magnesium untuk kita yang dah dewasa dan matang, begitu jugalah kepentingan kalsium untuk bayi. Pembentukan tulang yang kuat Membina otot […]

Read More Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Menyusu

Air Penyegar Green Apple – Celery Versi Azura Abdul!

Green Juicing Apple Celery

Air penyegar ni, kalau dari namanya, memang sepatutnya hendaklah sesuatu yang menyegarkan lah kan? Apa aku cakap ni daaa… Hmmm, KakNjang kalau tak membebel tak sah. Sorry huhuhu. Tapi gambar tu senget lah… masih belum pandai pegang prop dan telefon serentak untuk selfie. Sigh… Straight to the point! Refreshment KakNjang hari ni ialah air gabungan […]

Read More Air Penyegar Green Apple – Celery Versi Azura Abdul!

Kepentingan Omega 3 Untuk Ibu Menyusu

Kepentingan Omega 3 untuk ibu menyusu

Kepentingan Omega 3 untuk ibu menyusu dan bayi yang disusuinya tidak perlu disangkal sebenarnya. Dan sebenarnya, omega 3 ni perlu diambil oleh si ibu tadi ketika sedang hamil lagi. Sebelum KakNjang membebel panjang, ni KakNjang nak share satu video pendek. Soalan ditanya kepada seorang pediatrik di Staten Island University Hospital, ambil Omega 3 masa mengandung […]

Read More Kepentingan Omega 3 Untuk Ibu Menyusu