Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Menyusu

Kepentingan kalsium untuk ibu menyusu dan bayi yang disusuinya sangat banyak. Nak sebut semua memang tak muat dalam satu entry ni. Jadi KakNjang nak bebel pasal kalsium-magnesium untuk ibu-ibu yang sedang menyusukan bayinya. Bagaimana pentingnya kalsium-magnesium untuk kita yang dah dewasa dan matang, begitu jugalah kepentingan kalsium untuk bayi. Pembentukan tulang yang kuat Membina otot […]

Read More Kepentingan Kalsium Untuk Ibu Menyusu

Air Penyegar Green Apple – Celery Versi Azura Abdul!

Green Juicing Apple Celery

Air penyegar ni, kalau dari namanya, memang sepatutnya hendaklah sesuatu yang menyegarkan lah kan? Apa aku cakap ni daaa… Hmmm, KakNjang kalau tak membebel tak sah. Sorry huhuhu. Tapi gambar tu senget lah… masih belum pandai pegang prop dan telefon serentak untuk selfie. Sigh… Straight to the point! Refreshment KakNjang hari ni ialah air gabungan […]

Read More Air Penyegar Green Apple – Celery Versi Azura Abdul!

Kepentingan Omega 3 Untuk Ibu Menyusu

Kepentingan Omega 3 untuk ibu menyusu

Kepentingan Omega 3 untuk ibu menyusu dan bayi yang disusuinya tidak perlu disangkal sebenarnya. Dan sebenarnya, omega 3 ni perlu diambil oleh si ibu tadi ketika sedang hamil lagi. Sebelum KakNjang membebel panjang, ni KakNjang nak share satu video pendek. Soalan ditanya kepada seorang pediatrik di Staten Island University Hospital, ambil Omega 3 masa mengandung […]

Read More Kepentingan Omega 3 Untuk Ibu Menyusu

Alfalfa Galakkan Penghasilan Susu Ibu

Ibu-ibu yang menyusu menggunakan banyak cara tersendiri untuk meningkatkan penghasilan susu badan mereka. Salah satu caranya ialah dengan pengambilan sejenis herba, Alfalfa. Bagaimana alfalfa galakkan penghasilan susu ibu? Selamatkah pengambilan alfalfa untuk ibu dan bayi yang disusui? Bagaimana kaedah pengambilannya? Jom kita tengok… Apa itu alfalfa? Alfalfa, atau nama saintifiknya Medicago Sativa, adalah sejenis tumbuhan […]

Read More Alfalfa Galakkan Penghasilan Susu Ibu

Variasi Serai Halia Lemon: King Longan

AirSedap

Selalu dok beli kat pasar malam air ni. AIR DETOX dia tulis kat tong tu. Mungkin sebab ada gabungan variasi serai halia lemon kot, sebab tu dia letak nama AIR DETOX tu. Hantam saja lah labu… Yang nyatanya memang tak puas minum kalau beli ni. Buat sendiri baru best😉. Selalunya KakNjang fokus green juicing, pun […]

Read More Variasi Serai Halia Lemon: King Longan

Makanan Untuk Atasi Masalah Pedih Ulu Hati

Makanan Untuk Atasi Masalah Pedih Ulu Hati

KakNjang pernah bincangkan tentang masalah pedih ulu hati, gastrik, gerd semua ni kat sini. Kalau belum baca, boleh baca di sini.  Tapi kali ni KakNjang nak habaq pasai 10 makanan untuk atasi masalah pedih ulu hati. Kalau tak hilang 100% pun, at least dapat kurangkan rasa pedih dan sakit tu. Ok. Sedikit info secara ringkas. […]

Read More Makanan Untuk Atasi Masalah Pedih Ulu Hati

Kenapa Perlu Minum Lebih Banyak Air Kosong?

Minum Lebih Air

7 Sebab Kenapa Perlu Minum Lebih Banyak Air Kosong! Kenapa perlu minum lebih banyak air kosong? Orang kata kita perlu minum air sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari. Betul ke? [AdSense-A] Tiada bukti yang menyokong kenyataan tersebut. Malah, Institut Perubatan mencadangkan pengambilan air sebanyak 3.7L untuk lelaki dan 2.7L untuk wanita; termasuklah air dari semua makanan […]

Read More Kenapa Perlu Minum Lebih Banyak Air Kosong?

Kenapa Perut Saya Kembung?

Kenapa Perut Saya Rasa Kembung?

Kenapa perut saya kembung? Kita semua pernah rasa ni – perut kembung, perut rasa penuh sangat. Kalau baru lepas makan banyak tu, memang lah sebab makan banyak, kan? Tapi masalah perut rasa kembung ni tak selalunya disebabkan oleh makan banyak sahaja. Minum banyak sangat air pun boleh jadi sebab juga. Itu bukan masalahnya. Maslahnya ialah […]

Read More Kenapa Perut Saya Kembung?

7 Soalan Perlu Tanya Sebelum Beli Serbuk Protein!

Kali ni KakNjang nak bagitau jawapan soalan bocor – 7 Soalan Perlu Tanya Sebelum Beli Serbuk Protein Terbaik! Sebelum membeli sesuatu barang, kita perlu pastikan betul-betul yang barang itu adalah berkualiti.  Jangan sekadar tengok pada harga.  Tengok kepada apa kebaikan yang kita akan dapat.  Betul tak? Bagaimana memilih serbuk protein soya terbaik? Sebelum tu anda […]

Read More 7 Soalan Perlu Tanya Sebelum Beli Serbuk Protein!

6 Tip Bagaimana Memilih Serbuk Protein Terbaik

Bagaimana Pilh Serbuk Protein Terbaik?

Serbuk protein merupakan sesuatu yang sangat memudahkan semua orang di semua peringkat umur bagi memastikan pengambilan protein harian adalah cukup. Penyediaan yang mudah dan ringkas, boleh diambil pada bila-bila masa. Masalahnya, terdapat pelbagai jenama dan jenis serbuk protein yang terdapat di pasaran. Yang mana satu paling bagus? Mana satu paling sesuai untuk seisi rumah? Bagaimana […]

Read More 6 Tip Bagaimana Memilih Serbuk Protein Terbaik